Mindmotion

 
We worden als partner ingezet op veel gebieden. Mindmotion biedt u maatwerk. U kunt bij ons terecht voor onder andere communicatie-, commerciële-, management- en  branche-trainingen of workshops, coaching en advies.

"Je bepaalt zelf wie je bent!"

Coaching individueel & groepen

carnavalsmakers

The mind is like a parachute, it only functions when its open

Het Latijnse woord 'persona' betekent masker. Het woord 'persoon' is hiervan afgeleid en betreft de totale bepaling van het zelf ten aanzien van de ander. De essentie van de persoonlijkheid dient  als bepaling voor het begrip 'identiteit'.

Uw Mindmotion coach brengt samen met u in kaart waar het echte probleem zit en wat er nodig is om veranderingen te laten slagen. Met respect, invoelingsvermogen en de nodige directheid helpt uw coach u de juiste koers te vinden.

Of het nu gaat om persoonlijke coaching, team coaching of organisatiecoaching, de Mindmotion experts staan voor u klaar.

Lees meer...

Training & Mindmotion opleiding

bakkerbrommer

Everything you can imagine is real


In andere landen waar alle techniek en vernuft nog geen onderdeel is van de dagelijkse routine blijken mensen toch innovatief en creatief te zijn. Ze zoeken naar oplossingen om hun doel te bereiken.

De trainingen van Mindmotion prikkelen de deelnemers om andere perspectieven te zien, de zaken anders te benaderen.

Of het nu gaat om verkoop, effectieve communicatie of leidinggeven; elke training brengt nieuwe inzichten en concreet haalbare doelen op gang.

Lees meer...

Psychologie & Transitiemanagement

winkelwagen

" Our only security is our ability to change"                                                                                                                                                                                     

Organisaties veranderen, terwijl medewerkers vast blijven houden aan het oude. De druk loopt op. Er moet steeds meer gebeuren met steeds minder mensen. Er komt spanning op samenwerkingsrelaties.

Lang sluimerende problemen komen duidelijker aan het licht en juist nu heeft de organisatie de volledige inzet van iedereen nodig. De voortdurende veranderingen vragen andere bagage van managers.

Er is een transitie nodig, een verandering van denken en doen.

Lees meer...

Mindmotion

Walt Disney was an innovator and a visionary. But he was also one of the most successful business leaders of his time. Here are eight principles that made Walt Disney one of the greatest icons of the 20th century: Provide a promise, not a product: The legend goes that Walt Disney was sitting on a bench watching his daughters ride a carousel when he came up with the concept for Disney World. He noticed amusement parks and state fairs were always littered and poorly organized, and the employees were generally rude and resentful. His wife once asked, “Why do you want to build an amusement park? They’re so dirty.” To which Walt replied, “That’s the point. Mine won’t be.” From day one, Disney has focused on “the experience” as a key component to increasing the value of its parks.

Stelt u zich voor: u werkt in een organisatie met hoogopgeleide mensen. Uw collega’s zijn zelfstandig en hebben kennis van zaken. Hoe kan het dat die intelligente medewerkers onbegrijpelijke fouten maken? Hoe is het mogelijk dat zij vrolijk doorgaan op de verkeerde weg? Hoe is onlogisch gedrag van verstandige medewerkers te verklaren? Keer op keer laten we kansen liggen om te leren over onszelf en de wereld om ons heen. Deze column biedt inzicht in 7 psychologische systemen die leren bemoeilijken.

Sprong voorwaarts of terugval - We leven in een tijd waarin crises over elkaar heen buitelen. Dat komt volgens Herman Wijffels omdat de systemen die we gebouwd hebben ten onder gaan aan hun eigen succes. Een crisis is een keuzemoment: of we maken een sprong voorwaarts, of we vallen terug. Als systemen niet langer werken, is verbeteren niet langer genoeg. Dan werkt alleen fundamentele verandering. Toch zijn veel organisaties bezig met wat Engelsen zo mooi noemen: ‘rearranging the deckchairs on the Titanic’. Ze voelen zich machtig en onoverwinnelijk en kunnen niet inzien dat ze dreigen te zinken wanneer ze niet van koers veranderen.

Uit onderzoek van StudentenWerk onder 800 studenten en starters blijkt dat de meerderheid het liefst een opleidingsbudget als secundaire arbeidsvoorwaarde heeft. De polluitslag is een nek aan nek race tussen opleidingsbudget (41) en eindejaarsuitkering (40 procent). En alhoewel de meeste stemmen zijn gegaan naar persoonlijke ontwikkeling, voert het materialisme nog wel de boventoon. Op de derde en vierde plaats staan namelijk, respectievelijk, Smartphone van de zaak en Extra vakantiedagen.

Intuïtie werd altijd al aanzien als typisch vrouwelijke eigenschap. De Franse organisatiepsycholoog Christophe Haag stelt op 6Minutes dat vrouwen en mannen weinig verschillen op het gebied van intuïtief vermogen. Dat intuïtie meer aan vrouwen wordt toegeschreven dan aan mannen, heeft er volgens Haag mee te maken dat vrouwen hun gevoelens en hun innerlijke stem meer laten spreken. Toch beschikken mannen over diezelfde capaciteiten.

Passie

kernwaarde: Passie

Vrijheid

kernwaarde: Vrijheid

Eenheid

kernwaarde: Eenheid