Mindmotion

 
We worden als partner ingezet op veel gebieden. Mindmotion biedt u maatwerk. U kunt bij ons terecht voor onder andere communicatie-, commerciële-, management- en  branche-trainingen of workshops, coaching en advies.

"Je bepaalt zelf wie je bent!"

Mindmotion

Contactformulier

Neem onderstaand contact op met het Mindmotion kantoor

De maatschap Mindmotion v.o.f., gevestigd te Eyserheide 4, 6287nc Eys Nederland, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.

Contactgegevens
Mindmotion
Eyserheide 4
6287 NC Eys
The Netherlands
+31 (0) 653714713
www.mindmotion.nl

Persoonsgegevens die wij verwerken
Mindmotion verwerkt uw persoonsgegevens doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt. Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:
- Bedrijfsnaam, voor- en achternaam
- Geslacht
- Adresgegevens
- Telefoonnummer
- E-mailadres
- BTW nummer
- IP-adres (Anonymized IP)*
- Overige persoonsgegevens die u actief verstrekt in correspondentie en telefonisch
- Internetbrowser en apparaat type

* IP4-IP-adressen bestaan uit 4 zogeheten octetten van elk 3 cijfers. Google biedt de mogelijkheid om het laatste octet van het IP-adres van uw websitebezoekers te verwijderen. Dit gebeurt in tijdelijk geheugen, nog voordat het IP-adres door Google wordt opgeslagen. Google noemt dit 'anonimiseren'. De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) vindt dat het resterende deel van het IPv4-adres nog steeds een persoonsgegeven is. Het gaat bij IPv4 namelijk om een groep van maximaal 256 computers. Maar de AP vindt het verwijderen van het laatste octet wél een belangrijke maatregel om de risico's voor uw websitebezoekers te verkleinen. Bron: Autoriteit Persoonsgegevens - Handleiding privacy vriendelijk instellen van Google Analytics.

Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken
Onze website en/of dienst heeft niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar. Tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd. We kunnen echter niet controleren of een bezoeker ouder dan 16 is. Wij raden ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de online activiteiten van hun kinderen, om zo te voorkomen dat er gegevens over kinderen verzameld worden zonder ouderlijke toestemming. Als u er van overtuigd bent dat wij zonder die toestemming persoonlijke gegevens hebben verzameld over een minderjarige, neem dan contact met ons op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., dan verwijderen wij deze informatie.

Mindmotion verwerkt uw persoonsgegevens voor de volgende doelen:
- Verzenden van informatie, opdrachtbevestigingen, offertes en facturen
- U te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren
- Om diensten bij aan u te leveren
- Het afhandelen van uw betaling
- Mindmotion verwerkt ook persoonsgegevens als wij hier wettelijk toe verplicht zijn, zoals gegevens die wij nodig hebben voor onze belastingaangifte.

Geautomatiseerde besluitvorming
Mindmotion neemt niet op basis van geautomatiseerde verwerkingen besluiten over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Het gaat hier om besluiten die worden genomen door computerprogramma's of -systemen, zonder dat daar een mens tussen zit.

Hoe lang we persoonsgegevens bewaren
Mindmotion bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld. Wij hanteren de volgende bewaartermijnen voor de volgende (categorieën) van persoonsgegevens:

Boekhouding: De persoonsgegevens van klanten die op onze facturen vermeld staan bewaart de maatschap Mindmotion 7 jaar lang, dit is volgens de richtlijnen van de belastingwetgeving.

Bewaarde persoonsgegevens: geslacht (mits zelf aangegeven), voor- en achternaam, bedrijfsnaam, BTW nummer, adresgegevens.)

Inactieve accounts: De persoonsgegevens van klanten van Mindmotion die na 3 jaar nog inactief zijn worden binnen die 3 jaar verwijderd.

Delen van persoonsgegevens met derden
Mindmotion verkoopt uw gegevens niet aan derden en verstrekt deze uitsluitend indien dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met u of om te voldoen aan een wettelijke verplichting.

Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken
Mindmotion gebruikt alleen technische en functionele cookies*. En analytische cookies die geen inbreuk maken op uw privacy. *Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone. De cookies die wij gebruiken zijn noodzakelijk voor de technische werking van de website en uw gebruiksgemak. Ze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren. U kunt zich afmelden voor cookies door uw internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kunt u ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van uw browser verwijderen.

Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen
U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heeft u het recht om uw eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door Mindmotion en heeft u het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat u bij ons een verzoek kunt indienen om de persoonsgegevens die wij van u beschikken in een computerbestand naar u of een ander, door u genoemde organisatie, te sturen. U kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van uw persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van uw toestemming of bezwaar op de verwerking van uw persoonsgegevens sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, vragen wij u een kopie van uw identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie uw pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van uw privacy. We reageren zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op uw verzoek.

Hoe wij persoonsgegevens beveiligen
Mindmotion neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Onze website heeft een SSLCertificaat (Een veilige website, dat beschikt over een SSL-certificaat, wordt in de adresbalk aangeduid met ‘https’ i.p.v. ‘http’. De extra ‘S’ staat voor secure en toont dus aan dat het om een veilige website gaat). Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan direct contact met ons op.

Passie uit zich in het enthousiasme, gedrevenheid  en liefde voor het vak waarmee de experts van Mindmotion hun kennis overbrengen op het gebied van coaching, training en advies. Passie voor mensen staat hierin centraal. Het overbrengen van deze passie op onze klanten, cursisten en elkaar is dan ook een van de belangrijkste bestaansredenen van Mindmotion.

Vrijheid is vooral dat wat mensen die in aanraking komen met de experts van Mindmotion ervaren. Mindmotion heeft namelijk niet de intentie mensen te dwingen om iets te leren. Cursisten gaan zelfstandig en uit eigen wil aan de slag en zijn op die manier verantwoordelijk voor het eigen succes. Uiteraard krijgen zij van de experts van Mindmotion alle feedback en handreikingen die daarvoor nodig zijn. Maar vrijheid kan tevens worden opgevat als de zelfstandigheid waarmee onze franchisenemers werken. Ze genieten de vrijheid van het ondernemerschap en kunnen binnen het kader van Mindmotion hun eigen identiteit aan hun vakmanschap geven. Klanten worden gestimuleerd om in alle vrijheid hun wensen kenbaar te maken waardoor een coaching, training of advies op maat ontstaat.

Eenheid betekent naar klanten dat er een relatie ontstaat waarin Mindmotion naadloos aansluit op de strategie en identiteit van haar klant waardoor trainingen integraal onderdeel zijn van de onderneming. In coaching, training en advies zie je dat eenheid zich uit in vertrouwen en saamhorigheidsgevoel dat tijdens en na het werken met elkaar ontstaat.. Eenheid kan tevens worden vertaald als de wisselwerking tussen de franchisenemers van Mindmotion onderling. Door het delen van kennis en kunde vormen zij samen een eenheid met een grote expertise op zeer diverse gebieden. Ieder opereert zelfstandig, maar is zo toch verbonden met elkaar.

coach crossword

Mindmotion zoekt ondernemende trainers en coaches

PDF 

 

Als trainer/coach ben je verantwoordelijk voor het gehele proces van een traject. Deze start met de acquisitie van de opdracht, de intake, de uitvoer en uiteraard de nazorg. De diversiteit van activiteiten biedt de charme van deze rol. Behalve dat je onderscheidend bent op basis van inhoudelijke kennis doe je een beroep op meerdere kwaliteiten die je bezit. Het is de afwisseling die je zoekt, zonder afbreuk te doen aan de inhoud. Vanuit je commerciële gedrevenheid zoek je partners waarmee je een lange termijn relatie wil realiseren, die passen binnen de discipline of expertise waarin jij wilt trainen of coachen.

Op basis van de inventarisatie bepaal je de behoefte bij de klant en koppelt daar het aanbod van jou als trainer/coach aan. De input wordt mede beschikbaar gesteld door Mindmotion. Vervolgens ga je de training/coaching organiseren en voert deze conform de Mindmotion methodologie uit. Wanneer de training/coaching is afgerond, blijf je aangesloten om zorg te dragen voor een passende follow up en verdieping van de relatie. Mindmotion biedt gedurende de periode dat je aangesloten bent ondersteuning, begeleiding in jouw verdere diepgang, ontwikkeling van producten en diensten en voorziet daarnaast in een platform om je als een groot bureau te profileren en te acteren.

 

De eigenschappen die volgens Mindmotion gewenst zijn voor succes hierbij kort samengevat:

  • Ondernemend zijn
  • Zelfstandigheid
  • Commercieel bewustzijn en slagkracht
  • Nieuwsgierig naar mens, organisatie en kennis
  • Samenwerkingsgericht
  • Planning en organisatorische kwaliteiten
  • Communicatief vaardig
  • Gedisciplineerd
  • Volhardend
  • Bevlogen

 

Het profiel waar Mindmotion aan denkt is breed!

Op de eerste plaats wil je ondernemen! Je bent al een tijdje zelfstandig maar ziet de gebreken van het alleen zijn of je wilt graag het ondernemerschap oppakken en jouw kwaliteiten gaan exploiteren. Verder is de mens maakbaar, zolang je zelf voldoende drive en overtuiging hebt, zul je onder begeleiding van Mindmotion een succesvol trainer of coach kunnen worden. Naast de benodigde levenservaring is een reëel zelfbeeld dat je klanten gaat vinden en binden, daarbij als trainer jouw kennis deelt of mensen als coach verder helpt en specifieke kennis hebt die basis is voor wat je gaat doen, voldoende. Uiteraard zul je in staat moeten zijn om business te genereren, bindend te zijn, vertrouwen en kennis te kunnen delen, professionele houding bezitten, enz. Maar een basis hiertoe is voldoende omdat Mindmotion je helpt in de ontwikkeling naar een allround professional.

 

Wat biedt dit jou?

Bij succesvol functioneren in ieder geval een interessant inkomen, maar ook een georganiseerd netwerk van gelijkgestemden, een basis om succesvol te kunnen zijn en blijven, vrijheid van en werken op een wijze hoe jij dat wilt en een voortdurende ontwikkeling in kennis en vaardigheden.

 

Wie is Mindmotion?

De oprichters van  Mindmotion Caroline Hoogvliets (LinkedIn) en Vincent Bovens (LinkedIn) zijn zeer ervaren in het trainings- en coachingsvak op zowel operationeel als op strategisch niveau. Hun visie is verwoord in de subtitel onder Mindmotion: Je bepaalt zelf wie je bent. Dit uitgangsprincipe is ook de gedachte achter de naam. Want Mindmotion geeft letterlijk aan wat ze willen bereiken; het in gang zetten van een proces om je gedachten in beweging te brengen. Door op een andere manier naar jezelf te kijken ben je in staat je gedragspatroon aan te passen. Bepaal je dus zelf wie je bent! Het onderscheidende vermogen van Mindmotion binnen trainingsland is het voorop stellen van de identiteit en een individuele benadering tijdens een training. Deze aanpak draagt bij tot concrete resultaten die Mindmotion voorafgaande aan een training durft af te spreken met de opdrachtgever. De aanpak vindt inmiddels zoveel gehoor dat men besloten heeft om naar een grotere partij te groeien weliswaar vasthoudend aan de oorspronkelijke principes. Hierbij staat naast inhoud, methodiek en visie het ondernemerschap centraal. De vele eigenschappen die ondernemerschap kenmerken zijn bindend voor de cultuur binnen Mindmotion. Daarom wordt gekozen om mensen te binden via een associate partnership.

 

Wat houdt associate partnership bij Mindmotion in?

Ten eerste een organisatie met mensen die passie, vrijheid en eenheid omarmen, samen bevlogen ondernemen en elke dag het verschil maken voor zichzelf en anderen. Mindmotion biedt ondersteuning op het volgende gebied:

  • Beschikbaar stellen van naam, reputatie en referenties van Mindmotion
  • Beschikbaar stellen van materiaal van beproefde trainingen en bijhorende draaiboeken
  • Beschikbaar stellen van kennis en literatuur
  • Beschikbaar stellen van benodigde gebruiksmaterialen
  • Beschikbaar stellen van sales & marketing materiaal en laten participeren in activiteiten
  • Beschikbaar stellen van uitgebreide juridische, fiscale en administratieve ondersteuning
  • Beschikbaar stellen van netwerk van ervaren trainers en coaches
  • De opleiding en begeleiding om als vakvolwassen trainer/coach (door) te ontwikkelen wordt op verschillende manieren vormgegeven: lunch sessies, gemiddeld 3x per jaar een 2-daagse “train de trainer” en individuele coaching on the job.
  • Begeleiding (indien nodig) in opstart van de onderneming
  • Een zelfstandige en vrije rol met veel eigen verantwoordelijkheid en inbreng
  • Een prettige werksfeer met leuke collega’s

Mindmotion verwacht een kleine maandelijkse bijdrage waarover openhartig gesproken wordt bij de eerste kennismaking. Hierbij wordt ook gekeken naar mogelijke maatwerk oplossingen.

 

INTERESSE OF MEER INFORMATIE?!

Als je jezelf herkent in het beschreven profiel en je wilt reageren, dan ontvangen we graag je CV en een motivatie per mail via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Uiteraard kun je ook telefonisch contact opnemen om meer informatie te krijgen. Klaas Jan van der Veen is onze contactpersoon en is te bereiken op nummer: 06-402 854 21.

PDF
 

Mindmotion is actief sinds 2003 en al snel bleek dat Mindmotion zich kon onderscheiden in de versnipperde trainingsmarkt. Door voortdurend in gesprek te blijven met haar klanten en de identiteit van de deelnemers voorop te stellen is Mindmotion onderscheidend gebleken in haar branche. Vincent Bovens en Caroline Koene zijn de grondleggers van Mindmotion.

De missie
Mindmotion stelt zich ten doel door middel van het geven van training, coaching en advies meer rendement uit mensen en organisaties te halen.

"Je bepaalt zelf wie je bent!"

Mindmotion werkt vanuit de overtuiging dat iedereen verantwoordelijk is voor eigen resultaten. Ons uitgangspunt “je bepaalt zelf wie je bent” onderstreept dit. Precies daarom heeft ieder een eigen aanpak nodig. Dit doen we door de identiteit van het individu centraal te stellen. We sluiten aan bij de leidende drijfveer. Mindmotion stelt persoonlijke belemmeringen ter discussie en werkt aan constructieve overtuigingen. De voordelen van veranderingsprocessen worden daardoor goed zichtbaar. Er ontstaat ruimte om vermogens en vaardigheden te ontwikkelen en vastgeroeste gedragspatronen die belemmerend werken te doorbreken. Zowel op bewust als onbewust niveau zal het individu uitgedaagd worden om zelf verantwoording te nemen voor het behalen van eigen resultaten. Voorwaarden om dit te kunnen bereiken zijn: vertrouwen, veiligheid en vrijwilligheid.
 

Maatwerk in alle disciplines
Uw input op het gebied van persoonlijke en professionele ontwikkeling staat centraal bij Mindmotion. Op grond hiervan ontwikkelen wij een programma op maat. Door onze grondige inventarisatie willen wij u vooraf goed leren kennen om vervolgens samen uw ontwikkeldoelen specifiek en haalbaar te maken. De experts van Mindmotion zijn opgeleid om op deze manier te werken en als geen ander in staat om een groep mensen of een individu in beweging te krijgen zodat verandering ontstaat die nodig is.

Professionele en persoonlijke ontwikkeling
De resultaten van onze intensieve trajecten gaan verder dan de werkomgeving en dragen direct bij aan de persoonlijke levenssfeer en ontwikkeling. De prestaties verbeteren op beide gebieden. In iedere vorm van zelfontwikkeling zit dus winst!

Kiezen voor Mindmotion
De ervaren en gedegen opgeleide experts binnen Mindmotion zijn uw partners op het gebied van training, coaching en advies op strategisch niveau. Door te focussen op de identiteit van het individu is Mindmotion onderscheidend in haar branche. U zult Mindmotion ervaren als authentiek, origineel, spraakmakend en grensverleggend. De naam Mindmotion geeft dus letterlijk aan wat wij willen bereiken: het brein in beweging brengen. Onze psychologisch onderbouwde aanpak garandeert resultaat en effectiviteit op lange termijn.

Plezier en leren gaan hand in hand
Mindmotion hecht veel waarde aan het coachen, trainen en adviseren op een ongedwongen, prettige manier. Leren gaat makkelijker wanneer je plezier hebt. Daarom maken we gebruik van creatieve invalshoeken, inspirerende taakopdrachten, sfeervolle inrichtingen van de trainingsruimtes en originele locaties.
 Handschoenen
"The chain is no stronger than its weakest link"

Personal coaching
U trekt het even niet meer. U verliest het overzicht. U bent niet in balans. U maakt snel ruzie en bent geïrriteerd. U vindt uw werk niet meer leuk. U weet niet wat u wil. Er kunnen momenten in het leven zijn dat er een kink in de kabel komt en dat u hulp kunt gebruiken van buitenaf. Vaak zijn een paar coaching sessies genoeg om u weer op weg te helpen. Na een professionele intake en diepte interview worden uw uitdagingen in kaart gebracht. Vervolgens adviseren we u over het aantal benodigde coaching sessies die nodig zijn om uw doelen te bereiken.



Mindmotion coaching 1
"Act as if what you do matters. It does."
 
Team coaching
In het team is de spanning voelbaar? Er zijn mensen die niet met elkaar door de deur kunnen. Men snapt elkaar niet en er is weinig begrip en respect. Teams die niet meer functioneren en met elkaar overhoop liggen zijn voor de medewerkers zelf maar ook voor de organisatie een belemmering.  Na een grondige inventarisatie met de opdrachtgever gaan we met het team aan de slag. De Mindmotion coaches zijn experts in het openbreken van vastzittende patronen en zorgen ervoor dat het echte probleem aan de oppervlakte komt. Vervolgens wordt aan de hand van werkzame modellen gewerkt aan de benodigde veranderingen. Prikkelend, creatief, respectvol en confronterend zijn sleutelwoorden voor een team coaching sessie.
 

Organisatie coaching  
De organisatieverandering gaat tergend langzaam. De medewerkers zetten de hakken in het zand. Culturen botsen. Mensen zeggen ja maar doen nee. In veel organisatieveranderingen gaat nogal eens wat mis bij het op gang brengen van de daadwerkelijke veranderingen. De strategie is goed uitgedacht. De veranderingen zijn noodzakelijk. Waarom doen de medewerkers dan niet mee? Waarom worden er geen veranderingen zichtbaar op de werkvloer. Mindmotion analyseert uitgebreid de huidige situatie en de gewenste situatie. “De gap” die ontstaat is het werkterrein voor Mindmotion. Soms zijn er grote bezems nodig die de zaak schoonmaken, soms zijn een paar kleinere ingrepen al voldoende. Vaak genoeg blijkt overigens dat communicatieprocessen verstoord zijn en weer op gang geholpen moeten worden.

Mindmotion zal gefaseerd de veranderingen met u in gang zetten zodat gedrag daadwerkelijk gaat veranderen en zichtbaar wordt in de resultaten.

Mindmotion coaching 2
 

"Change your thoughts, and you change the world.”

Trainingstraject
In een trainingstraject werkt Mindmotion met twee trainers, omdat het trainen op identiteitsniveau een intensieve aanpak vereist. Dit 2-trainerschap betekent dat zowel op bewust- als op onbewust niveau getraind wordt waardoor de effectiviteit van leerprocessen toeneemt. Uw input op het gebied van persoonlijke en professionele ontwikkeling staat centraal bij Mindmotion. De onderstaande trainingen zijn op maat ontwikkelde trainingen en dienen als indruk van de mogelijkheden.
 

Communicatie trainingen     (trainingsopzet)
• Persoonlijke effectiviteit
• Effectief communiceren
• Professioneel communiceren
• Assertiviteit

Commerciële trainingen    (trainingsopzet)
• Commercie voor beginners
• Commercie voor gevorderden
• Telefonische acquisitie
• Sales coaching
• Onderhandelen
roeiers
"The great aim of education is
not knowledge but action.”

Management trainingen en coaching     (trainingsopzet)
• Management development traject
• Leidinggeven
• Management- en team coaching
• Organisatie coaching

Branchetrainingen     (trainingsopzet)
• Trainingen voor de flexmarkt
• Trainingen voor de zorg
• Trainingen voor de farmaceutische Industrie

Overige trainingen en workshops     (trainingsopzet)
• Time management
• Omgaan met conflicten
• Omgaan met agressie
• Selectiegesprekken
• Ziekteverzuimbeleid en preventie

Meer inzicht in de programmatuur van de training vindt u bovenstaand via de pagina's 'trainingsopzet'.

Trainingsmogelijkheden
Onderstaand een impressie van de mogelijkheden bij Mindmotion.Communicatie trainingen     (trainingsopzet)
• Persoonlijke effectiviteit
• Effectief communiceren
• Professioneel communiceren
• Assertiviteit
Organisaties veranderen, terwijl medewerkers vast blijven houden aan het oude. De druk loopt op. Er moet steeds meer gebeuren met steeds minder mensen. Er komt spanning op samenwerkingsrelaties.

Lang sluimerende problemen komen duidelijker aan het licht en juist nu heeft de organisatie de volledige inzet van iedereen nodig. De voortdurende veranderingen vragen andere bagage van managers. Er is een transitie nodig, een verandering van denken en doen.

Hoe goed uw veranderplan en uw gedetailleerde planning ook zijn, het "managen" van een psychologische transitie vraagt een geheel eigen aanpak en een wezenlijk andere bagage van alle betrokkenen.

Mary ter Steege is als toegepast psycholoog gespecialiseerd in de menselijke kant van organisatieverandering. Als partner van Mindmotion zet zij haar expertise in om managers en/of medewerkers te ontwikkelen tot een professioneel transitieteam zodat organisaties kunnen groeien en excelleren.
   
"If you want to teach people a new way of thinking, don't bother trying to teach them. Instead, give them a tool, the use of which will lead to new ways of thinking."


Aangezien de begeleiding van de “menskant” van organisatieverandering een vak apart is en kennis vergt van psychologie van verandering, zet Mary ter Steege haar deskundigheid in en bepaalt samen met de organisatie welke stappen ondernomen moeten worden om transitie te bewerkstelligen.

De kunst is om de kennis daadwerkelijk in te brengen in de organisatie zodat de organisatie zelf beschikt over transitie expertise en de benodigde tools. Zo ontstaat een professioneel transitie-team. Hierdoor beschikt de organisatie over alle expertise die nodig is om zelfstandig vorm te geven aan psychologische transitieprocessen en is de organisatie voorbereid op veranderingen op korte én langere termijn.

Omdat veranderingen vaak leiden tot vraagstukken op het gebied van arbeidsmobiliteit, werkt Mary ter Steege samen met Annemarie Dees. Annemarie is een zeer ervaren loopbaan- en transitiecoach. Zij ondersteunt medewerkers in het kader van re-integratie.

Annemarie Dees helpt medewerkers om een nieuwe bron van inkomsten binnen of buiten de organisatie te zoeken. Wanneer een medewerker zijn/haar loopbaan een andere wending wil geven, dan helpt ze bij de (her)oriëntatie op de arbeidsmarkt. Bovendien is zij als geen ander in staat medewerkers te faciliteren bij het opstellen van sollicitatiedocumenten waarmee zij werkelijk het verschil maken. Re-integratie van top-niveau dus!

Wilt u zelf ervaren hoe uw vastgelopen veranderproces weer vlot getrokken kan worden en hoort u graag hoe wij het verandervermogen en de veranderbereidheid binnen uw organisatie kunnen verhogen? Wilt u zien hoe dit positief bijdraagt aan uw rendement en spreekt het u aan om grip te krijgen op de menselijke kant van uw veranderproces? En wilt u (blijven) excelleren? In dat geval gaan wij graag met u in gesprek.


Contactpersoon

Mary ter Steege, toegepast psycholoog

Directeur Psychologie & Transitiemanagment

06 - 3062 6269
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
www.psychologie-transitiemanagement.nl

Annemarie Dees

Loopbaan- en Transitiecoach

06 - 3479 2977
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
www.psychologie-transitiemanagement.nl

 

 

 

                                                                              

PERSOONLIJKE EFFECTIVITEIT

Must (Doel(en))

Het optimaal benutten van persoonlijke kwaliteiten en inzicht hebben en werken aan verbeterpunten

                         green-arrow

Modelling (op welke manier wordt gewerkt aan de doel(en)

  • Inzicht in huidige persoonlijke effectiviteit

  • Moeten – willen

  • Keuzes maken

  • Communicatie met jezelf; communicatiemodel

  • Oorzaak – excuus gedrag

  • Succesvol (SMART) doelen stellen

                       green-arrow

Match: (wat levert het behalen van de doel(en) op?)

De deelnemers kent de huidige status van zijn persoonlijke effectiviteit en heeft inzicht in het vergroten van zijn/haar persoonlijke effectiviteit. De deelnemer maakt een helder doel en stappenplan waarmee het proces van verandering (vergroten persoonlijke effectiviteit) ontwikkeld wordt.

 

EFFECTIEF COMMUNICEREN

Must (Doel(en))

Inzicht in het communicatie proces van jezelf en anderen en op welke wijze de communicatie beïnvloed wordt waardoor de effectiviteit vergroot wordt.

                     green-arrow

Modelling (op welke manier wordt gewerkt aan de doel(en)

  • inzicht in het communicatiemodel en de eigen communicatie

  • van excuus naar oorzaak kant,

  • opbouwen op bewust en onbewust niveau van een goede verstandhouding

  • Inzicht in taalpatronen

  • Inzicht in motivatie patronen van mensen

  • Beïnvloeding

  • opbouw van een gesprek en gesprekstechnieken

  • herkennen van en inspelen op verbale en non-verbale signalen

  • het stellen van een haalbaar doel

                     green-arrow

Match: (wat levert het behalen van de doel(en) op?)

De deelnemer heeft inzicht in zijn/haar eigen communicatiepatroon. De deelnemer heeft geleerd de communicatie aan te passen aan de gesprekspartner waardoor de effectiviteit en de uitkomst van het gesprek het voorafgestelde resultaat oplevert

 

PROFESSIONEEL COMMUNICEREN

Must (Doel(en))

Op een overtuigende wijze in staat zijn een professionele manier van communiceren te hanteren in verschillende situaties.

                     green-arrow

Modelling (op welke manier wordt gewerkt aan de doel(en)

  • Het communicatieproces

  • Saboterende overtuigingen en nuttige overtuigingen

  • Machtsbalans - gezagsbalans

  • Pijn en plezier balans; van nadeel naar voordeel bewegen.

  • De opbouw van een professioneel gesprek

  • Het omgaan met echte bezwaren

  • Situationeel communiceren

                     green-arrow

Match: (wat levert het behalen van de doel(en) op?)

De deelnemer is zich bewust van de invloed zijn/haar communicatie op de ander en heeft geleerd deze aan te passen aan de situatie en gesprekspartner waardoor een gesprek professioneel en overtuigend gevoerd kan worden.

 

ASSERTIVITEIT

Must (Doel(en))

Het ontdekken van assertief gedrag en hoe dit gedrag te gebruiken in de verschillende situatie.

                     green-arrow

Modelling (op welke manier wordt gewerkt aan de doel(en)

  • Wat is assertiviteit? De assertiviteitsmeter

  • Het overbrengen van gedachten, wensen en ideeën aan anderen.

  • Het leggen van grenzen en deze kenbaar maken.

  • Omgaan met het geven en ontvangen van feedback.

  • Denkbeelden en overtuigingen die het assertief gedrag blokkeren, onderkennen en omzetten in een realistisch perspectief.

                     green-arrow

Match: (wat levert het behalen van de doel(en) op?)

De deelnemer kent zijn/haar verbeterproces t.a.v. assertief gedragen heeft de eerste aanzetten gedaan dit te verbeteren a.d.h.v. oefening tijdens rollenspellen. De deelnemer heeft een verbeterplan gemaakt.

COMMERCIE VOOR BEGINNERS

Must (Doel(en))

Het ontwikkelen en prikkelen van commercialiteit en het voeren van een commercieel gesprek.

                       green-arrow

Modelling (op welke manier wordt gewerkt aan de doel(en)

  • Inzicht in het communicatieproces

  • De structuur van een verkoopgesprek

  • Vertrouwen creëren

  • Het leren van verschillende vraagtechnieken

  • het omgaan met bezwaren

  • Praktijkcases

                       green-arrow

Match: (wat levert het behalen van de doel(en) op?)

De deelnemers hebben een stevige commerciële prikkel ontvangen en hebben geleerd om een verkoopgesprek gesprek te voeren met de focus op een win-win situatie waardoor de omzet verhoogd wordt.

 

COMMERCIE VOOR GEVORDERDEN

Must (Doel(en))

Het voeren van een professioneel verkoopgesprek op verschillende niveaus waarbij de focus ligt op strategisch niveau.

                       green-arrow

Modelling (op welke manier wordt gewerkt aan de doel(en)

  • het communicatieproces

  • de logische niveaus van Dilts

  • de structuur van het gesprek

  • wisselen op interventie niveau

  • beïnvloeden van de taalpatronen

  • beïnvloeden van de motivatoren

  • het pareren van bezwaren

  • de prijs verkopen

                       green-arrow

Match: (wat levert het behalen van de doel(en) op?)

De deelnemer heeft inzicht in zijn Sales performance en heeft geleerd op om op overtuigende wijze het gesprek positief te beïnvloeden waardoor resultaten stijgen.

 

ONDERHANDELEN VOOR BEGINNERS

Must (Doel(en))

Het voeren van een onderhandelingsgesprek waarin gestuurd wordt op het te behalen doel.

                       green-arrow

Modelling (op welke manier wordt gewerkt aan de doel(en)

  • drang tot verkoop opwekken

  • de logische niveaus van Dilts

  • prijsverkopen

  • professioneel afsluiten; verschillende technieken

  • het proces van onderhandelen; 3 elementen

  • Eigenschappen van een goed onderhandelaar

  • Dilemma’s, strategie en tactiek

                       green-arrow

Match: (wat levert het behalen van de doel(en) op?)

De deelnemer heeft inzicht in het proces van onderhandelen en heeft de beginselen geoefend waarbij hij de basis elementen op een goed onderhandelingsgesprek te voeren kan benutten.

 

ONDERHANDELEN VOOR GEVORDERDEN

Must (Doel(en))

Het voeren van een professioneel onderhandelingsgesprek op zowel strategisch als tactisch niveau waarin het behalen van een ambitieus rendement het uitgangspunt vormt.

                       green-arrow

 Modelling (op welke manier wordt gewerkt aan de doel(en)

  • De meest gebruikte onderhandelingstechnieken

  • Return on Investment

  • Omgekeerd verkopen

  • Het creëren van een win-win situatie

  • Beïnvloeding en inspelen op signalen

  • Het omgaan met echte bezwaren

  • Het omgaan met spanning en emoties

  • Inzicht in overeenkomsten en verschillen

  • Schakelen van abstract niveau naar concreet niveau

                       green-arrow

 Match: (wat levert het behalen van de doel(en) op?)

De deelnemer creëert zijn/haar onderhandelingsruimte en is in staat in te spelen op de signalenen op strategisch en tactische niveau waardoor hij/zij in elke situatie leert schakelen.

 

TELEFONISCH (VERKOOP) AFSPRAKEN MAKEN

 Must (Doel(en))

Het verhogen van de score van afspraken voor een commercieel gesprek.

                       green-arrow

 Modelling (op welke manier wordt gewerkt aan de doel(en)

  • Motivatie voor telefonische acquisitie

  • Communiceren door de telefoon

  • Voorbereiding

  • Hoe krijg ik de juiste persoon aan de telefoon

  • Opbouw van het telefoongesprek

  • Het leren omgaan met contactbezwaren

  • De vraagtechnieken

  • De juiste “trigger” vinden.

  • Succesvol afronden

  • Hoe verder na het telefoongesprek

  • Live”bellen.

                       green-arrow

 Match: (wat levert het behalen van de doel(en) op?)

De deelnemer heeft een gefundeerde basis gelegd om succesvol

telefonisch afspraken te maken en heeft dit daadwerkelijk in de praktijk gebracht.

 

SALES COACHING

Must (Doel(en))

Het gericht coachen en sturen op Sales resultaten waardoor de medewerker de resultaten ontwikkelt en verbetert.

                       green-arrow

Modelling (op welke manier wordt gewerkt aan de doel(en)

  • Wat is coaching

  • De sales coach identiteit en kwaliteiten

  • Feedback geven

  • Het herkennen van talenten

  • Het herkennen van verbeterpunten

  • De opbouw van een sales coach gesprek

  • Sales coaching on the job

  • Een professionele verslaglegging

  • De follow-up

                       green-arrow

Match: (wat levert het behalen van de doel(en) op?)

De deelnemers hebben een prikkel gekregen om met de inzet van sales coaching effectief en geïnspireerd samen te werken aan de gestelde omzet doelen en de medewerker verder te ontwikkelen.

 

 

MANAGEMENT DEVELOPMENT TRAJECT

Must (Doel(en))

Het (door) ontwikkelen van managers op het gebied van management en leiderschap.

                       green-arrow

Modelling (op welke manier wordt gewerkt aan de doel(en)

  • Commercieel gedrag en vaardigheden

  • Telefonische acquisitie

  • Strategie bedrijven

  • Account management

  • Onderhandelen

  • Financiële specialisatie

  • Visie en marktwikkeling

  • Budget vertaling

  • Leidinggeven; de verschillende stijlen

  • Professioneel leidinggeven

  • Succesvol coachen

  • Het voeren van verschillende soorten gesprekken

  • Planmatig werken (zelfmanagement)

  • Eindscriptie en toetsing

                       green-arrow

Match: (wat levert het behalen van de doel(en) op?)

De manager heeft gedurende de modules zich ontwikkeld tot een manager die de rollen, taken en verantwoordelijkheden effectief en professioneel weet toe te passen en in staat is resultaatverbeteringen aan te brengen. Dit proces bestrijkt 1,5 jaar.

 

LEIDINGGEVEN

Must (Doel(en))

De kernkwaliteiten transformeren naar inspirerend en motiverend leiderschap; een breed scala aan leiderschap stijlen ontwikkelen waardoor medewerkers gestimuleerd worden talenten te benutten en uit te bouwen.

                       green-arrow

Modelling (op welke manier wordt gewerkt aan de doel(en)

  • Leidinggeven of managen

  • Leidinggeven; MBO/MBE

  • Kritische succesfactoren van een leider

  • Verschillende leiderschapstijlen

  • Situationeel leidinggeven

  • Feedback geven gericht op ontwikkeling

  • Talenten herkennen en benutten

  • Toepassing in ontwikkelgesprekken, coaching gesprekken, evaluatiegesprekken, correctiegesprekken, slecht nieuws gesprekken

                       green-arrow

Match: (wat levert het behalen van de doel(en) op?)

De leidinggevende weet in voorkomende situaties de juiste resultaatgerichte leiderschapstijl te hanteren, waarbij willen en kunnen de uitgangspunten zijn.

 

INSPIRING LEADERSHIP

Must (Doel(en))

De kernkwaliteiten transformeren naar inspirerend en motiverend leiderschap; een breed scala aan leiderschap stijlen ontwikkelen waardoor medewerkers gestimuleerd worden talenten te benutten en uit te bouwen.

                       green-arrow

Modelling (op welke manier wordt gewerkt aan de doel(en)

  • 7 eigenschappen van effectief leiderschap

  • Van effectiviteit naar inspireren

  • Inspiratiebronnen

  • Logical levels of change

  • Authenticiteit

  • Welk beeld hebben anderen van mij?

  • Inspireren; een gave of te ontwikkelen?

  • Ratio en emotie; evenwicht?

                       green-arrow

Match: (wat levert het behalen van de doel(en) op?)

De deelnemer is zich bewust van de kracht van inspireren en weet welk effect hiermee bereikt kan worden.

 

COACHEN VAN MEDEWERKERS

Must (Doel(en))

Het coachen ter ondersteuning van de ontwikkeling van medewerkers.

                       green-arrow

Modelling (op welke manier wordt gewerkt aan de doel(en)

  • Het verschil tussen coachen en leidinggeven

  • Vaardigheden voor coaching; een praktisch verandermodel

  • Het coach gesprek; ken je medewerker

  • Herkennen van alle elementen in de gesprekstructuur

  • Bewegen over de verschillende taalpatronen en drijfveren

  • (Sales) coaching on the job

                       green-arrow

Match: (wat levert het behalen van de doel(en) op?)

Met de inzet van de extra vaardigheden in coaching is de coach in staat doelgericht de medewerker te coachen op het behalen van de gestelde ontwikkelingsdoelen.

 

TRAININGEN FLEXMARKT: MANAGERS

Must (Doel(en))

Doel is het ontwikkelen van aankomend managers, managers en commercieel managers specifiek geënt op de Flexmarkt.

                       green-arrow

Modelling (op welke manier wordt gewerkt aan de doel(en)

  • Persoonlijke ontwikkeling

  • Kritische succesfactoren van een top manager

  • Kernkwadranten

  • Het uitzetten van visie, missie en strategie

  • Vertalen van strategie naar operatie

  • Het communicatieproces

  • Commercieel gedrag en vaardigheden

  • Het ontwikkelen van verschillende gesprekstechnieken

  • Persoonlijke beïnvloeding in de verkoop op taal en drijfveren

  • Onderhandelen

  • Prijs verkopen

  • Leidinggeven, verschillende stijlen

  • Coachen

  • Visie en visieontwikkeling

  • De markt en flexibele arbeid

  • Het bewerken van de markt

  • Marktbewerking plannen

  • De financiële vertaalslag van de markt

                       green-arrow

Match: (wat levert het behalen van de doel(en) op?)

De (aankomend) managers en commercieel managers hebben gedurende de modules een gefundeerde basis gelegd en zijn ontwikkeld in hun groei op persoonlijk vlak, management en sales gebied waardoor zij een fundamentele bijdrage leveren aan de doelstellingen van de organisatie.

 

TRAININGEN FLEXMARKT: INTERCEDENTEN, CONSULTANTS

Must (Doel(en))

De aankomend intercedent, intercedent/consultant invoeren in de wereld van flexibele arbeid waarin het primaire proces van interviewen, aanvragen en uitzenden centraal staat.

                       green-arrow

Modelling (op welke manier wordt gewerkt aan de doel(en)

  • De Flexmarkt en haar ontwikkelingen

  • Het werving en selectieproces

  • Het interview proces; de opbouw en structuur van een gesprek

  • Het match proces

  • Aanbod gestuurd werken

  • Vraag gestuurd werken

  • Commerciële vaardigheden

  • Verschillende vormen van gesprekstechnieken

  • Het verkopen van het tarief

  • Ziekteverzuimbegeleiding

  • Het omgaan met klachten

  • Rekenvaardigheid

  • Markt ontwikkeling

                       green-arrow

Match: (wat levert het behalen van de doel(en) op?)

De aankomend intercedent, intercedent/consultant heeft een gefundeerde basis gelegd om de werkzaamheden als intercedent te vervullen en te ontwikkelen.

 

TIME MANAGEMENT

Must (Doel(en))

Het effectief leren omgaan met tijd, taken en te behalen doelen

                       green-arrow

Modelling (op welke manier wordt gewerkt aan de doel(en)

  • Tijdbeleving

  • Inzicht in tijdsbesteding

  • Keuzes leren maken

  • Tijdmanagement op basis van S. Covey

  • Wet van Pareto; 80-20 regel prioriteiten stellen:

  • Balans tussen korte en lange termijn activiteiten

  • Omgaan met werkdruk

  • Delegeren en loslaten

  • Het stellen van doelen

                       green-arrow

Match: (wat levert het behalen van de doel(en) op?)

De deelnemer heeft inzicht verkregen in zijn eigen tijdsbesteding en is in staat om zijn tijd en taken te analyseren en in te vullen op effectieve wijze waardoor gestelde doelen gerealiseerd worden.

 

OMGAAN MET CONFLICTEN

 Must (Doel(en))

Het hanteren van conflicten die in elke situatie op een professionele en constructieve wijze.

                       green-arrow

Modelling (op welke manier wordt gewerkt aan de doel(en)

  • Conflicten herkennen en voorkomen

  • 5 stijlen van conflicthantering

  • Het voeren van een conflictgesprek

  • Non verbale communicatie

  • Conflicten ombuigen naar een positieve situatie

  • Bemiddelingsvaardigheden

                       green-arrow

Match: (wat levert het behalen van de doel(en) op?)

De deelnemer herkent een conflict en is communicatief vaardig om een conflictgesprek te voeren toe werkend naar een oplossing voor alle partijen.

 

OMGAAN MET AGRESSIE

Must (Doel(en))

Het weten om te gaan met mensen die agressief gedrag vertonen zodat de veiligheid gewaarborgd is.

                       green-arrow

Modelling (op welke manier wordt gewerkt aan de doel(en)

  • Wat is agressie?

  • Herkennen verschillende vormen van agressie

  • Hoe te reageren op agressie

  • Communiceren in agressieve situaties.

  • Strategieën in stressreductie bij agressieve situaties

  • Planmatig optreden in agressieve situaties

  • live”cases”

                       green-arrow

Match: (wat levert het behalen van de doel(en) op?)

De deelnemer heeft inzicht gekregen in de oorzaken van agressief gedrag en heeft inzicht in eigen invloed van zijn/haar gedrag. De deelnemer heeft handvatten om met agressief gedrag om te gaan.

 

SELECTIE GESPREKKEN

Must (Doel(en))

Het voeren van professionele en effectieve selectiegesprekken.

                       green-arrow

Modelling (op welke manier wordt gewerkt aan de doel(en)

  • Voorbereiding; profielanalyse

  • Het analyseren van binnenkomende sollicitaties

  • Rol van selecteur

  • Sollicitatie rondes; structuur van een sollicitatiegesprek

  • Interviewtechnieken

  • Het voorkomen van “klonen”

  • Valkuilen

  • Afronding van aanname

                       green-arrow

Match: (wat levert het behalen van de doel(en) op?)

De deelnemer heeft een stevige basis gelegd om doelgericht en effectief te selecteren zodat de instroom past bij het uitgezette aannamebeleid.

 

ZIEKTEVERZUIMBEGELEIDINGS GESPREKKEN

Must (Doel(en))

Het verwerven van kennis en inzicht in ziekteverzuim en in dit kader vaardig is gesprekken te voeren.

                       green-arrow

Modelling (op welke manier wordt gewerkt aan de doel(en)

  • Het ziekteverzuim beleid

  • Inzicht en kennis over de regels van ziekteverzuim

  • Het voorkomen van verzuim

  • De opbouw van een verzuim gesprek

  • Het voeren van een telefonische verzuimintake

  • Het opvolgingsgesprek tijdens verzuim

  • Het frequent verzuimgesprek

  • Het opvolgen van afspraken

                       green-arrow

Match: (wat levert het behalen van de doel(en) op?)

De deelnemer kent de regels m.b.t. tot ziekte verzuim en is in staat ziekteverzuimbegeleiding gesprek te voeren met het oog op preventie of hervatting van werkzaamheden.

 

PERSOONLIJKHEIDSTYPEN Personality Compass

Must (Doel(en))

Personality Compass is een concept om persoonlijkheidstypes te kunnen herkennen en op basis van deze persoonlijkheidstypes nader te bepalen welke kwaliteiten, talenten, eigenschappen en verbetergebieden er bij een bepaald persoonlijkheidstype horen.

                       green-arrow

Modelling (op welke manier wordt gewerkt aan de doel(en)

  • Inzicht in het model Personality Compass

  • Persoonlijke voorkeuren in denken en doen

  • Persoonlijke waarden voor de korte en lange termijndoelstellingen

  • Persoonlijke motivatiefactoren en hoe deze tot uiting komen

  • Manieren van informatieopname en verwerking

  • Analyse en test van eigen persoonlijkheidstype

                       green-arrow

Match: (wat levert het behalen van de doel(en) op?)

De bewustwording van het persoonlijkheidstype geeft de deelnemer een gestructureerd en duidelijk inzicht in welke sterktes en zwaktes kenmerkend zijn en op welke manier hiermee omgegaan kan worden.

 

”The greatest glory in living lies not in never falling, but in rising every time we fall”
(Nelson Mandela)

 

handen in elkaar

 

De Mindmotion Mediators zijn conflictbemiddelaars pur sang. Ze zijn onafhankelijk, onpartijdig en als geen ander in staat als derde partij op te treden in een geschil. Door hun ruime ervaring als specialist worden ze door partijen geaccepteerd en serieus genomen met de focus op een win- win resultaat; liever het gesprek, dan het gevecht!


Conflicten kunnen om veel verschillende redenen ontstaan, bijvoorbeeld door een (arbeid) geschil of echtscheiding. Als beide partijen er niet meer uit komen en de gesprekken onderling vastgelopen zijn in een welles nietes spelletje is het hoogtijd om andere maatregelen te nemen. De traditionele gang naar advocaten en de (kanton)rechter wordt veelal voorkomen door de toegewijde inzet van Mindmotion Mediators; snel, resultaatgericht en veelal goedkoper dan een dure rechtsgang.


Samen met de Mindmotion Mediator wordt het geschil en de werkwijze in een Mediationovereenkomst vastgesteld waarna het proces desgewenst op locatie kan plaatsvinden. De door partijen gekozen oplossing wordt vastgelegd in een Vaststellingsovereenkomst die op verzoek van partijen door Mindmotion kan worden getoetst op de juridische geldigheid van afspraken.


Ook als een rechter tijdens een rechtszaak nog probeert partijen over te halen om in gesprek te gaan, bieden Mindmotion Mediators passende kansen waarbij partijen gezamenlijk aan een oplossing willen werken die voor beide partijen een positieve uitkomst biedt.

 

  • Familiemediation
  • Teammediation
  • Businessmediation
  • Arbeidmediation

 

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Mindmotion Mediator:

 

klaasjan vander veenKlaas Jan van der Veen

Telefoon: 06-402 854 21
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

  toga

 

 

Passie

kernwaarde: Passie

Vrijheid

kernwaarde: Vrijheid

Eenheid

kernwaarde: Eenheid